Καλώς ήρθατε

Τελικά τι Πανεπιστήμιο θέλουμε;
Ο νόμος 4009/2011 γέννησε ελπίδες όχι μόνο στην πανεπιστημιακή κοινότητα, αλλά σε όλους τους Έλληνες πολίτες. Δεκαετίες διαφθοράς και συναλλαγής μεταξύ καθηγητικών φέουδων και συνδικαλιστών φοιτητοπατέρων φαίνονταν να μας αφήνουν ανεπιστρεπτί. Παρά τα προβλήματά του, έθετε τις βάσεις για λογοδοσία και διαφάνεια, χάραξη στρατηγικής για την ανώτατη παιδεία μέσω μιας ισχυρής ΑΔΙΠ, αλλά και μέσω ενός δημοκρατικά εκλεγμένου Συμβουλίου, με εξωτερικά μέλη να βοηθούν στη χάραξη της στρατηγικής. Με άνοιγμα πρός την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα, με στόχευση στην αριστεία, την καινοτομία και τη μεταφορά γνώσης στην κοινωνία και την οικονομία. Μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά που σιγά-σιγά περιμέναμε να γίνουν μόνιμα στο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο. Σε περιβάλλον βαθύτατης κρίσης, ο πόθος όλων μας ήταν να γίνει επιτέλους το δημόσιο πανεπιστήμιο πόλος ανόρθωσης για τη χώρα. Σήμερα η κρίση βαθαίνει και οι ελπίδες μας για το Πανεπιστήμιο βαίνουν προς διάψευση. Το προτεινόμενο νομοσχέδιο οπισθοχωρεί προς παλαιότερες εποχές που θα έπρεπε να ξεχάσουμε.
Τελικά τι Πανεπιστήμιο θέλουμε; Η πύλη αυτή φιλοδοξεί να γίνει τόπος φιλοξενίας και διαλόγου όλων εκείνων που ακόμη οραματίζονται, ακόμη ελπίζουν σε ένα διαφανές, λογοδοτούν, αριστεύον αλλά και αναστοχαζόμενο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο.

Τετάρτη 6 Μαΐου 2015

Βία στο πανεπιστήμιο - Διάλογος

Πώς μπορεί να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα βίας στα Πανεπιστήμια; Η αστυνομία δεν μπορεί και δεν είναι σκόπιμο να είναι συνεχώς παρούσα και πολλές φορές ανταποκρίνεται ή δεν ανταποκρίνεται στις εκκλήσεις των πρυτανικών αρχών ανάλογα με πολιτικές σκοπιμότητες. Οι ίδιοι οι πανεπιστημιακοί διστάζουν να επιβάλλουν κυρώσεις σε όσα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας εμπλέκονται σε παράνομες πράξεις (δεν συνέρχονται πειθαρχικά, καθηγητές παραιτούνται από μέλη ΕΔΕ, κλπ). Μπορεί να έχει το πανεπιστήμιο τη δική του φύλαξη και με ποιον τρόπο; Πώς θα είναι αποτελεσματική ώστε να μην είναι οι φύλακες απλώς θυρωροί; Τι πρέπει να αλλάξει;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου