Το Σχέδιο Νόμου που κατατέθηκε στις 30/4 στη Βουλή: «Επείγοντα μέτρα
για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση», του
οποίου η ψήφιση στην ολομέλεια θα γίνει μέχρι την Παρασκευή 8/5,
περιλαμβάνει αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια
εκπαίδευση, οι οποίες υποβαθμίζουν τον ρόλο της Πληροφορικής και
απειλούν την υπόστασή της ως επιστήμη:
http://www.esos.gr/sites/default/files/articles-legacy/sxedio_nomoy.pdf
για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση», του
οποίου η ψήφιση στην ολομέλεια θα γίνει μέχρι την Παρασκευή 8/5,
περιλαμβάνει αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια
εκπαίδευση, οι οποίες υποβαθμίζουν τον ρόλο της Πληροφορικής και
απειλούν την υπόστασή της ως επιστήμη:
http://www.esos.gr/sites/default/files/articles-legacy/sxedio_nomoy.pdf
Συγκεκριμένα οι Σχολές / Τμήματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ
τοποθετούνται σε δύο διαφορετικά Επιστημονικά Πεδία: στο πεδίο
«Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών» και στο πεδίο «Οικονομίας και
Πληροφορικής». Δεν υπάρχει η δυνατότητα για ένα μαθητή να δηλώσει και
τα δύο Επιστημονικά Πεδία. Αυτό υπονομεύει τις σπουδές Πληροφορικής,
ενώ προωθεί έμμεσα μια άποψη πως η Πληροφορική αποτελεί σύνολο
δεξιοτήτων παρά μια αυτόνομη Επιστήμη.
Σε επιστολή προς το Υπουργείο, μια μεγάλη ομάδα
προέδρων Σχολών / Τμημάτων Πληροφορικής και Μηχανικών Η/Υ ζήτησε όλες
οι Σχολές/Τμήματα Πληροφορικής και τα αντίστοιχα Πολυτεχνικά Τμήματα
(Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί και Μηχανικοί Η/Υ) να ανήκουν στο 2ο
επιστημονικό πεδίο που προβλέπει το σύστημα.
Γιάννης Εμίρης, Καθηγητής
Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών, ΕΚΠΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου