Καλώς ήρθατε

Τελικά τι Πανεπιστήμιο θέλουμε;
Ο νόμος 4009/2011 γέννησε ελπίδες όχι μόνο στην πανεπιστημιακή κοινότητα, αλλά σε όλους τους Έλληνες πολίτες. Δεκαετίες διαφθοράς και συναλλαγής μεταξύ καθηγητικών φέουδων και συνδικαλιστών φοιτητοπατέρων φαίνονταν να μας αφήνουν ανεπιστρεπτί. Παρά τα προβλήματά του, έθετε τις βάσεις για λογοδοσία και διαφάνεια, χάραξη στρατηγικής για την ανώτατη παιδεία μέσω μιας ισχυρής ΑΔΙΠ, αλλά και μέσω ενός δημοκρατικά εκλεγμένου Συμβουλίου, με εξωτερικά μέλη να βοηθούν στη χάραξη της στρατηγικής. Με άνοιγμα πρός την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα, με στόχευση στην αριστεία, την καινοτομία και τη μεταφορά γνώσης στην κοινωνία και την οικονομία. Μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά που σιγά-σιγά περιμέναμε να γίνουν μόνιμα στο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο. Σε περιβάλλον βαθύτατης κρίσης, ο πόθος όλων μας ήταν να γίνει επιτέλους το δημόσιο πανεπιστήμιο πόλος ανόρθωσης για τη χώρα. Σήμερα η κρίση βαθαίνει και οι ελπίδες μας για το Πανεπιστήμιο βαίνουν προς διάψευση. Το προτεινόμενο νομοσχέδιο οπισθοχωρεί προς παλαιότερες εποχές που θα έπρεπε να ξεχάσουμε.
Τελικά τι Πανεπιστήμιο θέλουμε; Η πύλη αυτή φιλοδοξεί να γίνει τόπος φιλοξενίας και διαλόγου όλων εκείνων που ακόμη οραματίζονται, ακόμη ελπίζουν σε ένα διαφανές, λογοδοτούν, αριστεύον αλλά και αναστοχαζόμενο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο.

Κυριακή, 3 Μαΐου 2015

Υποβάθμιση της Πληροφορικής στο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας (του Γιάννη Εμίρη)

Το Σχέδιο Νόμου που κατατέθηκε στις 30/4 στη Βουλή: «Επείγοντα μέτρα
για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση», του
οποίου η ψήφιση στην ολομέλεια θα γίνει μέχρι την Παρασκευή 8/5,
περιλαμβάνει αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια
εκπαίδευση, οι οποίες υποβαθμίζουν τον ρόλο της Πληροφορικής και
απειλούν την υπόστασή της ως επιστήμη:

http://www.esos.gr/sites/default/files/articles-legacy/sxedio_nomoy.pdf

Συγκεκριμένα οι Σχολές / Τμήματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ
τοποθετούνται σε δύο διαφορετικά Επιστημονικά Πεδία: στο πεδίο
«Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών» και στο πεδίο «Οικονομίας και
Πληροφορικής». Δεν υπάρχει η δυνατότητα για ένα μαθητή να δηλώσει και
τα δύο Επιστημονικά Πεδία. Αυτό υπονομεύει τις σπουδές Πληροφορικής,
ενώ προωθεί έμμεσα μια άποψη πως η Πληροφορική αποτελεί σύνολο
δεξιοτήτων παρά μια αυτόνομη Επιστήμη.

Σε επιστολή προς το Υπουργείο, μια μεγάλη ομάδα
προέδρων Σχολών / Τμημάτων Πληροφορικής και Μηχανικών Η/Υ ζήτησε όλες
οι Σχολές/Τμήματα Πληροφορικής και τα αντίστοιχα Πολυτεχνικά Τμήματα
(Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί και Μηχανικοί Η/Υ) να ανήκουν στο 2ο
επιστημονικό πεδίο που προβλέπει το σύστημα.

Γιάννης Εμίρης, Καθηγητής
Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών, ΕΚΠΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου