Καλώς ήρθατε

Τελικά τι Πανεπιστήμιο θέλουμε;
Ο νόμος 4009/2011 γέννησε ελπίδες όχι μόνο στην πανεπιστημιακή κοινότητα, αλλά σε όλους τους Έλληνες πολίτες. Δεκαετίες διαφθοράς και συναλλαγής μεταξύ καθηγητικών φέουδων και συνδικαλιστών φοιτητοπατέρων φαίνονταν να μας αφήνουν ανεπιστρεπτί. Παρά τα προβλήματά του, έθετε τις βάσεις για λογοδοσία και διαφάνεια, χάραξη στρατηγικής για την ανώτατη παιδεία μέσω μιας ισχυρής ΑΔΙΠ, αλλά και μέσω ενός δημοκρατικά εκλεγμένου Συμβουλίου, με εξωτερικά μέλη να βοηθούν στη χάραξη της στρατηγικής. Με άνοιγμα πρός την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα, με στόχευση στην αριστεία, την καινοτομία και τη μεταφορά γνώσης στην κοινωνία και την οικονομία. Μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά που σιγά-σιγά περιμέναμε να γίνουν μόνιμα στο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο. Σε περιβάλλον βαθύτατης κρίσης, ο πόθος όλων μας ήταν να γίνει επιτέλους το δημόσιο πανεπιστήμιο πόλος ανόρθωσης για τη χώρα. Σήμερα η κρίση βαθαίνει και οι ελπίδες μας για το Πανεπιστήμιο βαίνουν προς διάψευση. Το προτεινόμενο νομοσχέδιο οπισθοχωρεί προς παλαιότερες εποχές που θα έπρεπε να ξεχάσουμε.
Τελικά τι Πανεπιστήμιο θέλουμε; Η πύλη αυτή φιλοδοξεί να γίνει τόπος φιλοξενίας και διαλόγου όλων εκείνων που ακόμη οραματίζονται, ακόμη ελπίζουν σε ένα διαφανές, λογοδοτούν, αριστεύον αλλά και αναστοχαζόμενο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο.

Τετάρτη 6 Μαΐου 2015

Εκλεκτορικά - Διάλογος

Ποια είναι η εμπειρία από τα νέα εκλεκτορικά σώματα και ποιες θα ήταν προτάσεις βελτίωσης; Στον νόμο αρχικά την ευθύνη για τη συγκρότηση των εκλεκτορικών είχε ένας μη εκλεγμένος κοσμήτορας. Αυτό ενείχε κινδύνους αυθαιρεσίας αλλά ο νομοθέτης ισχυρίζεται ότι ήθελε να διασφαλίσει την ανεξαρτησία και την αρτιότερη ακαδημαϊκά συγκρότηση των εκλεκτορικών. Σήμερα, μετά τις τροποποιήσεις, ο ρόλος του εκλεγμένου κοσμήτορα είναι σχεδόν διακοσμητικός, ενώ ο μικρός αριθμός των εκλεκτόρων επιτρέπει πιο εύκολους χειρισμούς σε επίπεδο τμήματος. Εισηγητικές εκθέσεις, αριθμός και σύνθεση μελών, αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου. Τι πρέπει να αλλάξει;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου