Καλώς ήρθατε

Τελικά τι Πανεπιστήμιο θέλουμε;
Ο νόμος 4009/2011 γέννησε ελπίδες όχι μόνο στην πανεπιστημιακή κοινότητα, αλλά σε όλους τους Έλληνες πολίτες. Δεκαετίες διαφθοράς και συναλλαγής μεταξύ καθηγητικών φέουδων και συνδικαλιστών φοιτητοπατέρων φαίνονταν να μας αφήνουν ανεπιστρεπτί. Παρά τα προβλήματά του, έθετε τις βάσεις για λογοδοσία και διαφάνεια, χάραξη στρατηγικής για την ανώτατη παιδεία μέσω μιας ισχυρής ΑΔΙΠ, αλλά και μέσω ενός δημοκρατικά εκλεγμένου Συμβουλίου, με εξωτερικά μέλη να βοηθούν στη χάραξη της στρατηγικής. Με άνοιγμα πρός την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα, με στόχευση στην αριστεία, την καινοτομία και τη μεταφορά γνώσης στην κοινωνία και την οικονομία. Μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά που σιγά-σιγά περιμέναμε να γίνουν μόνιμα στο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο. Σε περιβάλλον βαθύτατης κρίσης, ο πόθος όλων μας ήταν να γίνει επιτέλους το δημόσιο πανεπιστήμιο πόλος ανόρθωσης για τη χώρα. Σήμερα η κρίση βαθαίνει και οι ελπίδες μας για το Πανεπιστήμιο βαίνουν προς διάψευση. Το προτεινόμενο νομοσχέδιο οπισθοχωρεί προς παλαιότερες εποχές που θα έπρεπε να ξεχάσουμε.
Τελικά τι Πανεπιστήμιο θέλουμε; Η πύλη αυτή φιλοδοξεί να γίνει τόπος φιλοξενίας και διαλόγου όλων εκείνων που ακόμη οραματίζονται, ακόμη ελπίζουν σε ένα διαφανές, λογοδοτούν, αριστεύον αλλά και αναστοχαζόμενο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο.

Τετάρτη, 6 Μαΐου 2015

Συμβούλια - Διάλογος

Ο ρόλος του Συμβουλίου είναι εποπτικός. Παρατηρήθηκαν ωστόσο περιπτώσεις σοβαρών διαφωνιών με τις πρυτανικές αρχές. Πώς πρέπει να λύνονται αυτές οι συγκρούσεις δεδομένου ότι ήδη από τον ψηφισμένο νόμο δεν υπάρχει η πρόβλεψη του αρχικού νομοσχεδίου για ανάκληση του πρύτανη από το Συμβούλιο, αφού πλέον ο πρύτανης εκλέγεται; Μπορεί, με τους περιορισμούς που θέτει το Σύνταγμα, να είναι το Συμβούλιο πραγματικά ανεξάρτητο από τις πρυτανικές αρχές ή μπορεί να δημιουργηθούν συμμαχίες μεταξύ μέρους του Συμβουλίου και των Πρυτανικών αρχών; Πώς μπορεί να εξασφαλιστεί η ανεξάρτητη εποπτεία των ιδρυμάτων; Θα ήταν σημαντικό μέλη των Συμβουλίων και των πρυτανικών αρχών να καταθέσουν την εμπειρία και τις προτάσεις τους. Τι πρέπει να αλλάξει;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου