Καλώς ήρθατε

Τελικά τι Πανεπιστήμιο θέλουμε;
Ο νόμος 4009/2011 γέννησε ελπίδες όχι μόνο στην πανεπιστημιακή κοινότητα, αλλά σε όλους τους Έλληνες πολίτες. Δεκαετίες διαφθοράς και συναλλαγής μεταξύ καθηγητικών φέουδων και συνδικαλιστών φοιτητοπατέρων φαίνονταν να μας αφήνουν ανεπιστρεπτί. Παρά τα προβλήματά του, έθετε τις βάσεις για λογοδοσία και διαφάνεια, χάραξη στρατηγικής για την ανώτατη παιδεία μέσω μιας ισχυρής ΑΔΙΠ, αλλά και μέσω ενός δημοκρατικά εκλεγμένου Συμβουλίου, με εξωτερικά μέλη να βοηθούν στη χάραξη της στρατηγικής. Με άνοιγμα πρός την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα, με στόχευση στην αριστεία, την καινοτομία και τη μεταφορά γνώσης στην κοινωνία και την οικονομία. Μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά που σιγά-σιγά περιμέναμε να γίνουν μόνιμα στο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο. Σε περιβάλλον βαθύτατης κρίσης, ο πόθος όλων μας ήταν να γίνει επιτέλους το δημόσιο πανεπιστήμιο πόλος ανόρθωσης για τη χώρα. Σήμερα η κρίση βαθαίνει και οι ελπίδες μας για το Πανεπιστήμιο βαίνουν προς διάψευση. Το προτεινόμενο νομοσχέδιο οπισθοχωρεί προς παλαιότερες εποχές που θα έπρεπε να ξεχάσουμε.
Τελικά τι Πανεπιστήμιο θέλουμε; Η πύλη αυτή φιλοδοξεί να γίνει τόπος φιλοξενίας και διαλόγου όλων εκείνων που ακόμη οραματίζονται, ακόμη ελπίζουν σε ένα διαφανές, λογοδοτούν, αριστεύον αλλά και αναστοχαζόμενο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο.

Τετάρτη 6 Μαΐου 2015

Ανοίγουμε τον διάλογο

Η πύλη αυτή δημιουργήθηκε για να γίνει μια πλατφόρμα ανοιχτού διαλόγου όλων όσοι ενδιαφέρονται για το ελληνικό πανεπιστήμιο. Με το κείμενο αυτό ανοίγουμε τέσσερα θέματα. Κάθε ενδιαφερόμενος/η μπορεί να προτείνει και άλλα στέλνοντας ένα μέιλ στο gracademics@gmail.com. Τα τέσσερα θέματα αναρτώνται σε ξεχωριστά κείμενα για να διευκολυνθεί ο διάλογος.

O νόμος 4009/2011 με τις τροποποιήσεις του εφαρμόζεται για δύο περίπου χρόνια (όχι σε όλο το εύρος του). Ο νόμος προβλέπει ο ίδιος την αξιολόγησή του μετά από τέσσερα χρόνια εφαρμογής. Ωστόσο, η κυβέρνηση σπεύδει να τον αλλάξει χωρίς καμία απολύτως συζήτηση επαναφέροντας αποτυχημένες συνταγές. Απορρίπτουμε τον αυταρχικό τρόπο παρέμβασης του Υπουργείου και αντ’ αυτού θέλουμε να θέσουμε προς συζήτηση την εμπειρία που έχουμε αποκομίσει από την εφαρμογή του ώστε να ισχυροποιήσουμε τα θετικά στοιχεία του και να βελτιώσουμε τις αδυναμίες, έστω και στους εσωτερικούς μας οργανισμούς και κανονισμούς.

1 σχόλιο:

  1. Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΠΑΙΔΕΙΑ. Ο ΝΟΜΟΣ ΑΥΤΟΣ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΠΟΥ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΔΙΝΕΙ ΕΛΠΙΔΕΣ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή