Καλώς ήρθατε

Τελικά τι Πανεπιστήμιο θέλουμε;
Ο νόμος 4009/2011 γέννησε ελπίδες όχι μόνο στην πανεπιστημιακή κοινότητα, αλλά σε όλους τους Έλληνες πολίτες. Δεκαετίες διαφθοράς και συναλλαγής μεταξύ καθηγητικών φέουδων και συνδικαλιστών φοιτητοπατέρων φαίνονταν να μας αφήνουν ανεπιστρεπτί. Παρά τα προβλήματά του, έθετε τις βάσεις για λογοδοσία και διαφάνεια, χάραξη στρατηγικής για την ανώτατη παιδεία μέσω μιας ισχυρής ΑΔΙΠ, αλλά και μέσω ενός δημοκρατικά εκλεγμένου Συμβουλίου, με εξωτερικά μέλη να βοηθούν στη χάραξη της στρατηγικής. Με άνοιγμα πρός την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα, με στόχευση στην αριστεία, την καινοτομία και τη μεταφορά γνώσης στην κοινωνία και την οικονομία. Μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά που σιγά-σιγά περιμέναμε να γίνουν μόνιμα στο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο. Σε περιβάλλον βαθύτατης κρίσης, ο πόθος όλων μας ήταν να γίνει επιτέλους το δημόσιο πανεπιστήμιο πόλος ανόρθωσης για τη χώρα. Σήμερα η κρίση βαθαίνει και οι ελπίδες μας για το Πανεπιστήμιο βαίνουν προς διάψευση. Το προτεινόμενο νομοσχέδιο οπισθοχωρεί προς παλαιότερες εποχές που θα έπρεπε να ξεχάσουμε.
Τελικά τι Πανεπιστήμιο θέλουμε; Η πύλη αυτή φιλοδοξεί να γίνει τόπος φιλοξενίας και διαλόγου όλων εκείνων που ακόμη οραματίζονται, ακόμη ελπίζουν σε ένα διαφανές, λογοδοτούν, αριστεύον αλλά και αναστοχαζόμενο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο.

Παρασκευή 24 Απριλίου 2015

Ευρύ μέτωπο κατά αλλαγών Μπαλτά στα ΑΕΙ

Μέτωπο κατά της «αντιμεταρρύθμισης» Μπαλτά στα ΑΕΙ οργανώνει η πανεπιστημιακή κοινότητα. Πρόκειται για προσπάθεια που έχει στόχο να συσπειρώσει πανεπιστημιακούς, φοιτητές, γονείς και πολιτικούς από όλο το πολιτικό φάσμα. Η προσπάθεια περιλαμβάνει αξιοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, μπαράζ εκδηλώσεων, με κορυφαία στην Αθήνα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», πανεπιστημιακοί, όπως ο Θάνος Βερέμης, ο Νίκος Αλιβιζάτος, ο Ιωακείμ Γρυσπολάκης, θα επιδιώξουν συσπείρωση δυνάμεων ώστε να αποτραπεί η ψήφιση κομβικών διατάξεων του νομοσχεδίου Μπαλτά που οδηγούν όπισθεν ολοταχώς τα πανεπιστήμια. Είναι κοινή πεποίθηση ότι το νομοσχέδιο διαπνέεται από τη φιλοσοφία του -πρωτοποριακού για την εποχή του, ξεπερασμένου πια- νόμου-πλαισίου του 1982 (επί ΠΑΣΟΚ), έστω κι αν κάποιες διατάξεις του προσιδιάζουν με εκείνες του νόμου-πλαισίου που ψηφίστηκε επί υπουργίας Μαριέττας Γιαννάκου.

Οι πανεπιστημιακοί έχουν στόχο να γίνει διάλογος προσβλέποντας στο δυναμικό κομμάτι των φοιτητών που δεν έχουν συστρατευθεί σε κομματικές νεολαίες. Και αυτοί είναι ουκ ολίγοι τα τελευταία χρόνια, που ο φοιτητικός συνδικαλισμός έχει απαξιωθεί, όπως καταδεικνύεται και από τη χαμηλή συμμετοχή στις φοιτητικές εκλογές.

Στο κέντρο του διαλόγου θα είναι κυρίως ζητήματα -ένα είδος «κόκκινων γραμμών»- όπως η θεσμοθέτηση ορίου φοίτησης (για να αποφευχθούν νέες στρατιές «αιωνίων»), η ηλεκτρονική ψηφοφορία και η συμμετοχή των φοιτητών στις πρυτανικές εκλογές. Η κορύφωση της προσπάθειας θα είναι μία ανοιχτή εκδήλωση στο κλειστό γυμναστήριο Αμαρουσίου «Σπύρος Λούης» στις 6 Μαΐου. Στην εκδήλωση θα γίνουν ομιλίες πανεπιστημιακών και φοιτητών με θέμα το πάνδημο αίτημα για ένα σύγχρονο, ανοιχτό πανεπιστήμιο και θα κληθούν οι πρώην υπουργοί Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου και Αννα Διαμαντοπούλου.

Την ίδια στιγμή, συνεχίζουν οι φωνές για την απουσία διαβούλευσης επί του νομοσχεδίου, όπως αποφάσισε το υπουργείο Παιδείας.

Σε αυτό εστιάζει και την οξεία κριτική της η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος. «Οταν στις 3 Μαρτίου ο αναπληρωτής υπουργός Τάσος Κουράκης ανακοίνωνε στο Δ.Σ. της ΔΟΕ ότι πολύ σύντομα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου θα κατέθετε σε διάλογο με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες πολυνομοσχέδιο όπου θα περιλαμβάνονταν όλα τα μεγάλα ζητήματα που συζητήθηκαν σ’ εκείνη τη συνάντηση κι ότι θα μεσολαβούσαν πολλές και συχνές συναντήσεις πολιτικής ηγεσίας-ΔΟΕ όπου θα αναπτυσσόταν γόνιμος και αναλυτικός διάλογος, κανείς δεν φανταζόταν ότι θα γινόταν μάρτυρας της απόλυτης απαξίωσης κάθε διαδικασίας θεσμικού διαλόγου που επέβαλε η ηγεσία του υπουργείου» λέει η ΔΟΕ. Και τονίζει: «Η πολιτική ηγεσία εξοργίζει με την απόλυτη μετάλλαξη που υπέστη μέσα σε τρεις μήνες, περνώντας από τις γραμμές των εκπαιδευτικών συλλαλητηρίων στην κυβερνητική "αμνησία" και την αθέτηση των οραμάτων που ευαγγελιζόταν για την εκπαίδευση και συνέπιπταν με τις διεκδικήσεις και τις αγωνίες των εκπαιδευτικών».

ΠΗΓΗ: http://www.kathimerini.gr/812402/article/epikairothta/ellada/eyry-metwpo-kata-allagwn-mpalta-sta-aei

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου