Καλώς ήρθατε

Τελικά τι Πανεπιστήμιο θέλουμε;
Ο νόμος 4009/2011 γέννησε ελπίδες όχι μόνο στην πανεπιστημιακή κοινότητα, αλλά σε όλους τους Έλληνες πολίτες. Δεκαετίες διαφθοράς και συναλλαγής μεταξύ καθηγητικών φέουδων και συνδικαλιστών φοιτητοπατέρων φαίνονταν να μας αφήνουν ανεπιστρεπτί. Παρά τα προβλήματά του, έθετε τις βάσεις για λογοδοσία και διαφάνεια, χάραξη στρατηγικής για την ανώτατη παιδεία μέσω μιας ισχυρής ΑΔΙΠ, αλλά και μέσω ενός δημοκρατικά εκλεγμένου Συμβουλίου, με εξωτερικά μέλη να βοηθούν στη χάραξη της στρατηγικής. Με άνοιγμα πρός την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα, με στόχευση στην αριστεία, την καινοτομία και τη μεταφορά γνώσης στην κοινωνία και την οικονομία. Μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά που σιγά-σιγά περιμέναμε να γίνουν μόνιμα στο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο. Σε περιβάλλον βαθύτατης κρίσης, ο πόθος όλων μας ήταν να γίνει επιτέλους το δημόσιο πανεπιστήμιο πόλος ανόρθωσης για τη χώρα. Σήμερα η κρίση βαθαίνει και οι ελπίδες μας για το Πανεπιστήμιο βαίνουν προς διάψευση. Το προτεινόμενο νομοσχέδιο οπισθοχωρεί προς παλαιότερες εποχές που θα έπρεπε να ξεχάσουμε.
Τελικά τι Πανεπιστήμιο θέλουμε; Η πύλη αυτή φιλοδοξεί να γίνει τόπος φιλοξενίας και διαλόγου όλων εκείνων που ακόμη οραματίζονται, ακόμη ελπίζουν σε ένα διαφανές, λογοδοτούν, αριστεύον αλλά και αναστοχαζόμενο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο.

Τρίτη, 12 Μαΐου 2015

Δυναμικό όχι σε Grexit στην Παιδεία

«Θα αντιμετωπίζει η Ευρώπη και ο κόσμος τις προκλήσεις του μέλλοντος, και εμείς θα ασχολούμαστε με την κουρελαρία των καταλήψεων και τις ιδεολογικές εμμονές περιθωριακών τύπων; Αντιστεκόμαστε στην έκπτωση των θεσμών, στην προσβολή της νοημοσύνης μας και στην αδιαφορία για τη νέα γενιά». Η παύση που έκανε μετά τα λόγια της αυτά η αν. καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Βάσω Κιντή, έδωσε την ευκαιρία στον φαρμακοποιό Μπάμπη Σειραδάκη, έναν από τους 1.500 περίπου που παρακολούθησαν τη χθεσινή εκδήλωση κατά της Αντιμεταρρύθμισης Μπαλτά να σχολιάσει στον διπλανό του: «Ξαναθυμάμαι τις αθλιότητες των φοιτητικών παρατάξεων στα δικά μας χρόνια, τη δεκαετία του ’80, είναι πρωτοφανής αυτή η οπισθοχώρηση». Ο ίδιος είναι πατέρας ενός παιδιού 17 ετών και μαζί με όλους τους άλλους, όχι μόνον εκπαιδευτικούς, αλλά και γιατρούς, δικηγόρους, ελεύθερους επαγγελματίες, ιδιωτικούς υπαλλήλους, θέλησε να ενισχύσει το κύμα αντίδρασης κατά των σχεδίων Μπαλτά. «Δεν πρέπει να επιτρέψουμε Grexit στην εκπαίδευση» σχολιάζει στην «Κ».
Η λέξη Grexit κυριάρχησε στη χθεσινή εκδήλωση, η οποία γινόταν παράλληλα με ένα κρίσιμο eurogroup για το μέλλον της χώρας. «Οι αντιμεταρρυθμιστικές ανατροπές στεγάζονται κάτω από έναν ιδεολογικό επικαθορισμό που αποτυπώθηκε στην εμβληματική φράση του Μπαλτά στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ: η αριστεία είναι ρετσινιά. Η φράση αυτή αποτελεί το highlight μιας κεντρικής ιδεολογικής και πολιτικής επιλογής, που παγιώνει και επισημοποιεί τον εξισωτισμό προς τα κάτω στην εκπαίδευση», πρόσθεσε ο Γιάννης Αντωνίου, καθηγητής στο 2ο πρότυπο και πειραματικό γυμνάσιο Αθήνας και «ψυχή» του θεσμού, που το δίδυμο Αριστείδη Μπαλτά και Τάσου Κουράκη αποδομεί για να ικανοποιήσει τα αιτήματα των συνδικαλιστών.

Ο λόγος των ομιλητών υπό την καθοδήγηση του συντονιστή της εκδήλωσης, ομότιμου πανεπιστημιακού του ΕΚΠΑ, κ. Θάνου Βερέμη -εκτός από τους κ. Κιντή και Αντωνίου, μίλησαν ο σχολικός σύμβουλος Γιάννης Κατσαρός και ο καθηγητής στο ΕΜΠ Νίκος Σταυρακάκης- ήταν μεστός και καίριος. Οι πέντε ομιλητές απάντησαν με επιχειρήματα στην αυθαιρεσία του υπουργείου Παιδείας να ξηλώσει χωρίς διάλογο και σχέδιο μεταρρυθμίσεις των τελευταίων ετών. Ουκ ολίγες φορές εισέπραξαν το θερμό χειροκρότημα των συμμετεχόντων, ενώ διακριτική παρουσία είχαν πολιτικοί που παρευρέθησαν στην εκδήλωση. Μεταξύ αυτών ο επικεφαλής του «Ποταμιού», κ. Σταύρος Θοδωράκης, οι πρώην υπουργοί και υφυπουργοί Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, Ανδρέας Λοβέρδος, Σπύρος Ταλιαδούρος, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, Βασίλης Κοντογιαννόπουλος, Συμεών Κεδίκογλου, Εύη Χριστοφιλοπούλου, Θοδωρής Παπαθεοδώρου, αλλά και οι Ντόρα Μπακογιάννη, Νίκος Δένδιας, Κυριάκος Μητσοτάκης, Κώστας Τασούλας, Ανδρέας Ανδριανόπουλος, Κωστής Χατζηδάκης, Θεόδωρος Φορτσάκης, Γιώργος Κουμουτσάκος, Γιώργος Μαυρωτάς, Αντιγόνη Λυμπεράκη, Σπύρος Λυκούδης, Φίλιππος Σαχινίδης, Νίκη Κεραμέως, Φωτεινή Πιπιλή, Μαρία Σπυράκη.

«Τα ΑΕΙ είναι πολύ παλαιοί θεσμοί, αλλά θα τραυματιστούν βαριά από τις σπασμωδικές παρεμβάσεις που γίνονται στο γόνατο κυρίως για να ικανοποιηθούν ημέτεροι. Με το βλέμμα μας στο μέλλον τιμάμε και σεβόμαστε το Πανεπιστήμιο ως χώρο διαλόγου, όπου πείθουν τα επιχειρήματα και όχι ο τσαμπουκάς και οι μαγκιές. Θέλουμε την κοινωνία μαζί μας, γιατί το Πανεπιστήμιο είναι μεγάλη επένδυση για τη χώρα», κατέληξε η Βάσω Κιντή. «Ο ενεργός πολίτης θα νικήσει», είπε ο Θάνος Βερέμης και προέτρεψε «όλοι σήμερα στη Βουλή κατά της ψήφισης του νομοσχεδίου».

Κατά των αλλαγών τάσσεται η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ

Οχι στο Grexit της ελληνικής παιδείας από την Ευρώπη, κάτι που ουσιαστικά θα έχει οδυνηρές ασυνέπειες στη συμμετοχή των Ελλήνων φοιτητών στο πρόγραμμα Eramus, λέει η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ. Εν όψει των αυριανών φοιτητικών εκλογών σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, η φοιτητική παράταξη εκτιμά πως το ισχυρότερο διακύβευμα των εκλογών σχετίζεται με τις αλλαγές στο σύστημα των πιστωτικών μονάδων, που προωθεί το υπουργείο Παιδείας. «Οι αλλαγές θα θέσουν στο περιθώριο τα ελληνικά πανεπιστήμια και θα υποβαθμίσουν την αξία των ελληνικών πτυχίων, καθιστώντας αδύνατη την αντιστοιχία τους με τα ξένα.

Το υπουργείο Παιδείας με τις αλλαγές που προωθεί προσπαθεί να διαφοροποιηθεί από το σύστημα των πιστωτικών μονάδων, ένα σύστημα το οποίο έχουν υιοθετήσει όλες οι χώρες της Ευρώπης. Η πρόθεσή του αυτή θα έχει οδυνηρές συνέπειες για τους φοιτητές που χρησιμοποιούν το πρόγραμμα Erasmus, αλλά και όσους ενδιαφέρονται να πραγματοποιήσουν μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές στο εξωτερικό», ανέφεραν χθες ο πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Σάκης Ιωαννίδης, ο γραμματέας της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Πανεπιστημίων Αποστόλης Μπακόλας και ο γραμματέας της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ΤΕΙ Κώστας Μεϊντής.

«Στις φοιτητικές εκλογές, οι φοιτητές καλούνται να επιλέξουν τι πανεπιστήμιο και ΤΕΙ θέλουν», ανέφεραν οι εκπρόσωποι της νεολαίας της Ν.Δ., που προτείνει τη συνεργασία των Ιδρυμάτων με οργανισμούς, ιδιωτικές επιχειρήσεις, εταιρείες ιδιωτικού και δημόσιου τομέα για την απορρόφηση των αποφοίτων, τη μετατροπή δημοσίων κτιρίων σε φοιτητικές εστίες για τους αδύνατους οικονομικά φοιτητές, τη δημιουργία και επέκταση ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς τους φοιτητές, όπως η ηλεκτρονική γραμματεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου